ראייה ירודה- עבור חלק מהילדים, הכתב קטן מדי וצפוף מדי

מעיין, ילד חכם מאד ורגיש בן 8 הלומד בכיתה ב´, הגיע אלינו לאחר תסכול מצטבר בנושא הקריאה. מעיין עבר מספר בדיקות ראייה. מעיין ידע היטב את האותיות ואת הניקוד. אך פעולת הקריאה עצמה עייפה אותו מאוד. המצב הגיע לידי כך, שכשהוא היה רואה טקסטים ארוכים הוא היה מסרב לנסות אפילו להתחיל, במיוחד אם הכתב היה נראה לו צפוף וקטן.

מעיין יודע לקרא, אך מתעייף מאד

מעיין עבר אבחונים רבים, והמצב היה מבלבל: הוא התקשה לקרוא, ונטה לאבד את המקום בדף ולנחש את סוף המילה. הקריאה שלו הייתה איטית ומתחת לקצב המצופה מבני גילו. מעיין ניסה לשפר את הקריאה בעזרת מורה פרטית להוראה מתקנת. אך גם במהלך השיעור הפרטי, הוא הרגיש שהוא מתאמץ מאוד, ולאחר קריאה של מספר מילים היה מתעייף מדי ומבקש לנוח. למרבה התסכול, לאחר מספר חודשים לא הושגה ההתקדמות שלה כולם ציפו.

לפני שמעיין הגיע אלינו, הוא הספיק כאמור לעבור כבר מספר בדיקות ראייה ושמיעה.

הוא מתקשה להתמקד אך ורק במילה שאותה הוא צריך לקרוא; העיניים שלו זזות במהירות וללא דיוק לאורך ולרוחב הדף, הוא מחליף אותיות, ממציא מילים ומאבד את המקום בדף לעתים קרובות.

לקרא את כל הדף, ולהבין!

מהבחינה הזאת מעיין אינו יוצא דופן. ככל שמסייעים לילד בגיל מוקדם יותר, כך הוא יותר מוכן לקבל עזרה בקריאה, והפער שהוא צריך להשלים קטן יותר. כמו במקרים רבים אחרים, ככל שמחכים וככל שדוחים את הטיפול בבעיה, היא לא נעלמת אלא רק מחמירה והופכת לקשה יותר לטיפול.


חזרה